انجمن تخصصی شیمی ایران

این سایت به صورت تخصصی به درس شیمی در کنکورها، امتحانات نهایی و همچنین المپیادهای استانی، کشوری و جهانی می پردازد و هدایت آن به دست معلمان توانمند استان یزد - استانی که 1+14 سال رتبه نخست را درکنکورهای سراسری کسب کرده است - می باشد.

انجمن تخصصی شیمی ایران

این سایت به صورت تخصصی به درس شیمی در کنکورها، امتحانات نهایی و همچنین المپیادهای استانی، کشوری و جهانی می پردازد و هدایت آن به دست معلمان توانمند استان یزد - استانی که 1+14 سال رتبه نخست را درکنکورهای سراسری کسب کرده است - می باشد.

۳۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

تمام واکنش هایی که در شیمی دبیرستان از سال دوم تا سال چهارم وجود دارد ، به صورت طبقه بندی شده جمع آوری شده است .

دانلود کنید

مجید غنچه علی

 

16icc

 

 

شانزدهمین کنگره شیمی ایران، ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۹۲ در دانشگاه یزد برگزار می‌شود. در روز دوشنبه ۱۸ شهریور، ساعت ۸:۵۰ تا ۹:۳۰ سخنرانی دکتر کوتی از دانشگاه اهواز با موضوع «آموزش شیمی» و سپس کارگاه و برنامه پرسش و پاسخ با همین موضوع برگزار خواهد شد.

دبیران شیمی استان یزد نیز رسما و طی نامه‌ای از طرف دکتر امراللهی (دبیر کنگره) که به‌دست سرگروه شیمی استان رسیده است، برای حضور در این برنامه و سایر برنامه‌های روز دوشنبه (تا ساعت ۱۶) دعوت شده‌اند.

بدین‌وسیله از تمامی دبیران شیمی استان برای حضور در این کنگره دعوت می‌شود. ضمنا برای کلیه دبیران شرکت کننده، گواهی شرکت در همایش صادر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ۰۹۱۳۲۵۱۹۷۷۲ (حبیبی راد) تماس بگیرید.


وب سایت کنگره: http://www.iscconferences.ir/364/fa

مجید غنچه علی

به روز رسانی ۲۱ تیر ۹۳: سؤالات کنکور ۹۳ اضافه شد.
به‌روز رسانی ۷ مرداد ۹۲: سؤالات کنکور ۹۲ اضافه شد.
به روز رسانی ۳۰ تیر ۹۱: پاسخ سؤالات کنکور ۹۱ به پاسخنامه تشریحی اضافه شد.
به روز رسانی ۱۵ تیر ۹۱: سؤالات کنکور ۹۱ اضافه شد.

در سه مجموعه سؤالات زیر، سوالات مطرح شده از کتابهای شیمی ۲ و ۳ و ۴ در کنکور سراسری ۹ سال گذشته به تفکیک فصل های کتاب آورده شده است که مجموعه ای بسیار خوب و مناسب برای استفاده معلمان در تدریس برای آشنا ساختن دانش آموزان با سوالات کنکور می‌باشد.

اما ابتدا نگاهی آماری به تعداد سؤالات شیمی در کنکور ریاضی و تجربی در ۵ سال اخیر، به تفکیک فصل‌های کتاب:

 

AmarShimiKonkoor89-93

 

همکار عزیز آقای حامید عزیزی، دبیر شیمی دبیرستانهای شهرستان نقده (آذربایجان غربی) نیز زحمت تهیه پاسخنامه تشریحی (تا کنکور ۹۱) را کشیده‌اند، که از ایشان تشکر می‌کنیم.

سوالات شیمی۲ در آزمون های سراسری ۸۵ تا ۹۳ – به تفکیک فصل‌های کتاب
لینک کمکی
Size: 712 KB | Format: PDF

سوالات شیمی۳ در آزمون های سراسری ۸۵ تا ۹۳ – به تفکیک فصل‌های کتاب
لینک کمکی
Size: 790 KB | Format: PDF

سوالات شیمی۴ در آزمون های سراسری ۸۵ تا ۹۳ – به تفکیک فصل‌های کتاب
لینک کمکی
Size: 970 KB | Format: PDF

به درخواست برخی دوستان نسخه‌های خلاصه شده (۵ ساله) نیز تهیه شد:
سوالات شیمی۲ در آزمون های سراسری ۸۹ تا ۹۳ – به تفکیک فصل‌های کتاب
سوالات شیمی۳ در آزمون های سراسری ۸۹ تا ۹۳ – به تفکیک فصل‌های کتاب
سوالات شیمی۴ در آزمون های سراسری ۸۹ تا ۹۳ – به تفکیک فصل‌های کتاب

کلید سؤالات شیمی کنکور
Size: 199 KB | Format: PDF

پاسخنامه تشریحی سؤالات شیمی کنکور (۸۵ تا ۹۱)
Size: 4 MB | Format: PDF

مجید غنچه علی

در این جزوه برای کنکوری های جدید ( سال ۹۴ ) طراحی شده است ، سعی شده است که به همه نکات و مطالب مورد نیاز برای داوطلبان کنکور اشاره شود . در ضمن تمام تست های کنکورهای سراسری از سال ۸۵ تا ۹۳ و برخی از تست های سالیان قبل از ۸۵ ، برخی تست های کنکور خارج از کشور و تست های تالیفی همراه با پاسخ های جامع و روش کنکوری پاسخگویی به آنها در چزوه گنجانده شده است . در انتهای این جزوه یک کنکور آزمایشی هم وجود دارد .

از دانش آموزان کنکوری که برای تصحیح جزوه اینجانب را یاری کرده اند کمال تشکر را دارم . باعث خرسندی اینجانب است اگر در صورت داشتن پیشنهاد یا انتقاد در مورد جزوه ، آن را با من در میان بگذارید .

چزوه کنکور شیمی ۳ سید طالب موسوی

 

مجید غنچه علی

 

دانلود پاورپوینت آموزشی فصل اول شیمی سوم دبیرستان

 

 

دریافت

 

مجید غنچه علی

معاون بورس و دانشجویان خارج از کشوردولت قبل در خصوص بورسیه فرزندان نمایندگان مجلس و دوره اصلاحات در توضیحاتی نحوه بورسیه شدن این افراد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن مسلمی نائینی – معاون بورس و دانشجویان خارج از کشور دولت قبل با ارسال نمابری در خصوص موضوع بورسیه ها توضیحاتی داد که به شرح زیر است :

“چندین جلسه با کمیته تعیین شده از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مدیران کنونی سازمان امور دانشجویان برگزار شده و گزارش مفصلی به همراه مدارک، اسناد و دلایل لازم به این کمیته ارائه شد.

در آخرین جلسه کمیته نیز مقرر شد تا نهایی شدن نتیجه بررسی کمیته هیچکدام از افراد مصاحبه نکنند مگر دکتر جعفری سخنگوی کمیسیون. لذا اگرچه بعضی از اعضای کمیته تعهد خود را نادیده گرفته و در این دوماه مصاحبه های متعددی انجام دادند اما بنده برغم تماسهای زیاد خبرنگاران محترم از مصاحبه خودداری کردم.

اما متاسفانه در ادامه بداخلاقی و بی انصافی راجع به دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه، بعد از قطعی شدن استیضاح وزیر علوم، بعضی رسانه ها شروع به بداخلاقی بسیار زشت در مورد تعدادی از نمایندگان مجلس و استیضاح کنندگان وزیر کردند.

لذا لازم دیدم در مورد این موضوع توضیحاتی داده شود. سوابق فرزند دکتر سلیمانی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق ارتباطات به شرح زیر است:

رتبه زیر 70 در کنکور سراسری کارشناسی، رتبه زیر 15 در کنکور سراسری کارشناسی ارشد، تحصیل در دو مقطع کارشناسی با معدل تقریبا 16 و کارشناسی ارشد با معدل 17 در دانشگاه صنعتی شریف، عضو بنیاد ملی نخبگان و دریافت کمک هزینه تحصیلی از این بنیاد در دوران تحصیل به دلیل نخبگی، رتبه دو رقمی در کنکور سراسری دکتری داخل و دریافت کمک هزینه تحصیلی و معافیت از شهریه در دوره دکتری درخارج از کشور.

ملاحظه می شود چنین فردی که با این سوابق علمی و تحصیلی هیچگاه نیازی نداشته است از امتیازات خاص استفاده کند.

قابل ذکراست که، فرزند یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی که اتفاقا وی نیز از وزاری دوره اصلاحات هستند نیز با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز با معدل 14.3 و مدرک کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های دولتی شهرستان با معدل 17.3 در بورس تحصیلی خارج از کشور سال 1391 پذیرفته شده اند.

خوشبختانه بدون توجه به اینکه پدر این عزیزان مسئولیتی داشته، آنها نیز همانند بقیه داوطلبان فرآیند بورس که عبارت از بررسی مدارک و مصاحبه علمی و عمومی بوده را با موفقیت طی کرده و پذیرفته شده اند.

در خصوص استعداد درخشان نیز هرچند بنده جوابگو نبوده و همکاران سازمان سنجش مجری بوده و هم اکنون نیز در سازمان مشغول هستند، برای اطلاع افرادناآگاه و مغرضی که مبادرت به اطلاع رسانی غلط راجع به فرزند نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم دولت نهم کرده اند و برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رسانم:

براساس مواد 1 و 4 آیین نامه تسهیلات آموزشی مورخ 19 اسفند81 استعدادهای درخشان، برای ورود به مقطع دکتری بدون شرکت در آزمون، نیاز به معدل بالای 17 و 2 مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داشته و هیچ ارتباطی با معدل کارشناسی ندارد.

اما راجع به فرزند وزیر علوم دولت دهم، به اطلاع می رسانم که تقریبا همزمان فرزند وی و فرزند دکتر صدیقی رئیس کنونی سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، درخواست بورس تحصیلی توسط پدرشان انجام شد.

بنده خودم از آنها درخواست کردم جهت بورس نیاز به ارائه اعلام نیاز از دانشگاهی است. فکر می کنم در مدت زمان کوتاهی، فرزند وزیر از دانشگاه تربیت مدرس و فرزند رئیس سازمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر مدارک لازم بورس را ارائه کردند.

مطمئنا این گونه برخوردهای غیراخلاقی کمکی به رهایی از استیضاح نکرده و نخواهد کرد. لذا پیشنهاد می دهم برای دفاع درست و منطقی از وزیر محترم علوم، گزارشی از عملکرد ایشان و مدیران حوزه وزارت علوم در طی یکسال گذشته ارائه شود.



اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید
مجید غنچه علی

مهدی مقیمی روزنامه‌نگار روزنامه شرق در صفحه فیسبوک خود به تشریح آنچه که آن را «ماجرای بورسیه دختر وزیر علوم دولت قبل (کامران دانشجو) در دانشگاه تربیت مدرس» می‌خواند، پرداخته و سند ادعای خود را نیز منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از «نگاه‌نیوز»، مقیمی می‌نویسد:

1) خانم سارا دانشجو دختر 27 ساله کامران دانشجو، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی دانشگاه آزاد بوده که در مقطع دکتری، در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته می‌شود.

2) رشته تحصیلی ایشان نانوبیوتکنولوژی است و در همین گروه به عضویت هیئت علمی درآمده‌اند.

3) روند دریافت حکم بورس برای ایشان طی نشد. حتی مصاحبه علمی انجام نگرفت. در یک جلسه مورخ 19 مرداد 92 رئیس دانشگاه تربیت مدرس (بیژن رنجبر) نامه ایشان را امضا و به وزارت علوم منتقل می‌کند و به فاصله 24 ساعت بعد حکم ایشان امضاء می‌شود. دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور است که تنها در مقاطع ارشد و دکتری و اخیرا پسا دکتری دانشجو می‌پذیرد و خانم دانشجو که سابقه حتی یک روز تدریس نداشته، مستقیما مدرس دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خواهد شد. امضای حکم وی در حالی صورت گرفته بود که بنا به دستور سرپرست وزارت علوم قبل از معرفی وزرا به مجلس در مردادماه 92 هرگونه صدور و امضای احکام بورسیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شده بود.



 
اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید



مجید غنچه علی


جزوه شیمی دوم دبیرستان (اصل آفبا)‎

کاری از جناب مهندس شیری

مجید غنچه علی